Соңғы жылдары мемлекеттік бұқаралық ақпарат құралдарын қаржыландыру бірнеше есеге өскенімен, олардың халық арасында танымалдығы артпай отыр. Мемлекеттік БАҚ-қа халықтың сенімі де селқос. Сондықтан Қазақстанның медиакеңістігі тұтастай жаңғырудан өтеді. Бұл жөнінде кеше Мемлекеттік хатшы Марат Тәжиннің төрағалығымен өткен мемлекеттік ақпараттық саясаттың өзекті мәселелеріне арналған кеңесте айтылды.
Аталған кеңеске еліміздің бұқаралық ақпарат құралдарының басшылары мен журналистер, баспасөз қызметінің жетекшілері, сондай-ақ облыстар мен Астана, Алматы қаласы әкімдерінің орынбасарлары қатысты. Жиынды ашқан Мемлекеттік хатшы Марат Тәжин соңғы жылдары әлемде барлық бағыт бойынша, демократиялық мәдени саладан бастап, әскери, экономикалық бағыттарға дейін күрделі жағдай сақталып отырғанын атап өтті. Сондықтан жаһандық контекстегі мәселеге жетік болуымыз керек екенін ескертті. «Әлемнің бір бөлшегі ретінде біз барлық өзгерістерді өз басымыздан да өткеретін боламыз. Мұндай өзгерістердің барлығы бірдей, өкінішке қарай, жақсылық әкеле бермейді. Жер шарының жекелеген өңірлерінде орын алып отырған проблемалар бұл жүздеген жылдарда болмаған үдерістер» деген М.Тәжин осынау күрделі үдерістерден шығуда Мемлекет басшысының «Қазақстан – 2050» стратегиясы бағдарымызға айналғанын тілге тиек етті. Елбасының әлем түбегейлі өзгерістерді бастан кешіп отырған уақытта болжам жасап, мемлекет дамуының векторын айқындап бергенін айтқан Мемлекеттік хатшы еліміздің ақпараттық саясаттағы проблемаларды шешуде қандай жұмыстардың қолға алынатынын айтып берді. Біріншіден, медиакеңістікті жаңғырту жүретін болады. Себебі сөз басында айтқанымыздай, мемлекеттік БАҚ-ты қаржыландыру бірнеше есе өскенімен, БАҚ-тар жұртшылықтың сеніміне ие бола алмауда. «Бұл бәрімізге белгілі факт. Бүгінгі міндеттерді шешу үшін мемлекеттік БАҚ-тың жиынтық көрермен және оқырман аудиториялары нақты жеткіліксіз. Бірнеше жылдардағы телеарналар рейтингінде біздің жетекші мемлекеттік арналар сөзсіз лидер болуы керек. Ал дәл бүгінгі жағдай мүлдем басқаша» деді ол. Сөйтіп, табан астында Мәдениет және ақпарат министрлігіне, Орталық коммуникациялар қызметі мен ішкі саясат бөлімдеріне бюджеттен бөлінген қаражаттың тиімділігіне сараптама жасап, мемлекеттік БАҚ-тың жыл сайынғы бюджетін оңтайландыруды тапсырды. Мемлекеттік хатшы мемлекеттік БАҚ-тың ақпараттық қызметі насихаттық құрамдасқа алмасып кеткенін айтады. «Мұны мемлекеттік ақпараттық тапсырыстың орындалуынан көруге болады. Мәселен, банктік несиелеу, бизнесті жүргізу, тұтынушылар мүддесі үшін тауарлар туралы ақпарат беру, қоршаған орта туралы мәселелер, білім саласындағы саясатты түсіндіру жұмыстарының барлығының орнын тікелей насихаттық материалдар басып кетті. Бұл мемлекеттік БАҚ-тың өсуіне жол бермейді. Комментарийлер, талдаулар, журналистік зерттеулердің орнына уралап насихаттық материал жазу оңай, алайда оны ешкім де оқымайды. Мен өткен аптада бірнеше мемлекеттік мерзімді баспасөзге сараптама жасадым. Ондағы 107 материалдың 104-і насихаттық материал. Мұндайды тоқтату керек деп айтамын» деді ол. «Телеарналарға отандық өнім дайындауға қомақты қаржы бөлініп жатыр, алайда рейтингті отандық өнім емес, шетелден сатып алатын қымбат контенттер көтеріп жатыр. Олай болса, не істеуіміз керек? Бізге осы бағытта көптеген мәселеге жауап беретін заманауи саясат әзірлеу керек. Сондықтан да, Мәдениет және ақпарат министрлігі медиа қауымдастықтарымен бірлесіп, ұлттық медианарықты дамытудың, ең алдымен оның контенттік құрамдасына қатысты ұсыныстарын әзірлеуі керек. Әлемдік қауымдастық алдында Қазақстанның телеарналары шетелдік контентті сатып алып қана отыратындай көрінбеуі керек. Тәуелсіздіктің жиырма екінші жылында мұндай артта қалып, тек шеттен өнімді сатып алушы болып қала беруге болмайды», – деді М. Тәжин. Салмақты сараптамалық жанр, пікір таластыру алаңына айналған радиолардың жоқтығы да айтылды жиында. Бұл ретте ұлттық радио таратудың арнайы бағдарламасын әзірлеу тапсырылды. Мемлекеттік хатшы тәуелсіз сараптамалық бағалаулар журналистердің кәсіби деңгейінің төмендегенін көрсеткенін айтады. «Әсіресе, өңірлік БАҚ-та бұл мәселе өткір тұр. Бұған қоса, елімізде экономика, БАҚ және кино салалары, медиабизнес, телеарнадағы режиссерлік-операторлық жұмыс, техникалық мамандықтар, телевидениенің, радио мен киноның, жаңа буын масс-медианың кадрларын даярлау мүлдем жүргізілмей отырғанын байқаймыз. Бұдан бөлек, интернеттің өзі журналистерге жаңа, заманға сай талаптарды алға жылжытуда. Сондықтан да, Білім және ғылым министрлігі мен Мәдениет және ақпарат министрлігі массмедиа саласының кадрлық әлеуетін арттыратын кешенді шараларды әзірлеуі қажет», – деді ол. Сонымен қатар шетелде жұмыс iстейтін тiлшiлерiмiзді сапалы контент беруге бұру қажет деген мемхатшы шұғыл шара ретiнде жетекшi журналистер мен телеоператорлардан мобильдiк топтарды құру керек деп санайтынын білдірді. Өйткені әлемде болып жатқан оқиғаларды ағылшын, америкалық, француз, орыс, араб, қытайлық БАҚ арқылы емес, өзіміздің БАҚ-тың өкілдерінен білуіміз керек. «Сонда ғана шынайы ақпаратқа қол жетеді, – дейді М.Тәжин. Бұл жиында Мемлекет басшысы Н.Назарбаевтың ұлт тарихын тереңдете зерделеуге қатысты тапсырмасына орай, «Мәдени мұра» бағдарламасы жалғасатыны белгілі болды. Ұлт тарихын тереңдете зерттеу әлемдік архивтерден басталмақ. Яғни биыл белсенді ғалымдар тобы ұлттық тарихымызға қатысты қорлар сақталған Ресей, Қытай, Иран, Түркия мен Еуропа елдерінің архивтеріне жол тартады. Ал өз кезегінде сөз алған «Нұр Отан» ХДП Төрағасының бірінші орынбасары Бауыржан Байбек жаңа стратегияда айқындалған басты бағыттарды адамдарға түсіндіріп, олардың толық қолдауына ие болуымыз қажет деген пікірін білдірді. Бұл ретте жуырда «электронды партия» құрылатынын мәлімдеді. «Партия төрағасы Нұрсұлтан Назарбаевтың тапсырмасына сәйкес, біз электронды партия құру жұмысына кірісіп кеттік. «Нұр Отанның» ресми сайты ақпаратының мазмұны толығып, достық қалыптағы интерфейсті иеленеді. Біз сайлаушылардың мүддесіне жұмыс істейтін боламыз. Сайт арқылы азаматтардың өтініштерін қарастырамыз, депутаттар мен мемлекеттік органдар басшыларының қабылдауына жазылу қолжетімді бола түседі», – деді Б.Байбек. Халима БҰҚАРҚЫЗЫ |
http://www.aikyn.kz