АЛТЫНОРДА
Новости Казахстана

 ҰБТ: тапсырманың 50 пайызы жаңартылды

2013 жылы оныншы рет өткелі отырған ҰБТ-ға басты дайындық тестілеу барысында қолданылатын тапсырмалардың мазмұны мен оны оқу мен танысудан басталады. ҰБТ-ның міндетті пәндерінің бірі – «Қазақстан тарихы» болғандықтан
, жылда тест тапсырмаларының базасы жаңартылып, ақпараттың нақтылығы тексеріліп, керексіз және күмәнді сұрақтар алынып тасталады. Осы мақсатта Білім және ғылым министрлігі Ұлттық тестілеу орталығының ұйымдастыруымен қаңтар айында тәуелсіз сарапшылар комиссиясы құрылып, барлық тест тексеріліп, Қазақстан тарихы пәні тест тапсырмаларының 50 пайызы жаңартылғанын айта кету керек.
 2012 жылдан бері тест тапсырмаларын тексерумен Білім және ғылым министрлігі Ғылыми комитетінің Мемлекеттік тарихы институтының ғылыми қызметкерлері айналысуда. Ал биылғы ҰБТ-да қолданатын тест тапсырмасында Қазақстан тарихы бойынша қандай өзгешеліктер бар? ҰБТ-ға қатысты ұтымды ойлары мен тест тап­сырмаларын тексерудің барысы туралы Мемлекет тарихы институтының ғылыми қызметкерлері өз ойларын білдіреді.

Сәуле Бағдатова, Мемлекет тарихы институтының аға қызметкері, комиссия мүшесі:

–Қазақстан тарихы пәні бойынша тест тапсырмалары атап айтқанда, бір­неше критерилерiмен тексеріледі, бі­рін­шіден, тест тапсырмаларының мазмұны жалпы білім беретін мектептер үшін білім және ғылым министрлігі бекіткен Қазақ­стан тарихы пәнінің оқу бағдарламасымен сәй­кестігі есепке алынады. Барлық тест тап­сырмалары мектеп оқулықтары мате­риал­дарынан алынуы керек. Екіншіден, тест тапсырмаларының мазмұны тексе­ріледі, яғни олар талапкерге қысқа әрі тү­сінікті болуы қажет. Міндетті түрде кел­тірілген мәліметтердің нақтылығына назар ауда­рылады.

Сондықтан сарапшы комиссиясының алдында күрделі әрі көп еңбекті қажет ететін тапсырмалар тұрғанын айта кету керек. Тестілеу басталғанға дейін комис­сия мүшелері Қазақстан тарихы пәні бойынша барлық тест тапсырмалары ба­за­сын тексеруі қажет, ал бұл – көлемі үлкен мәлімет. Базадағы барлық берілген тест тапсырмалары мен жауаптың нұсқа­сын комиссия мүшелері мектептегі Қазақ­стан тарихы оқулығымен салыстырады. Осы жылғы ҰБТ-да нақты емес, яғни ақыл­ға конымсыз сұрақтар болмауын қа­да­ғалап, әрбір сұрақ пен жауап нұсқасын бірнеше рет тексеріп жатырмыз. Демек, талапкерлер мен ата-аналарды тәуелсіз сарапшы ретінде 2013 жылғы ҰБТ тап­сырмаларының базасын құру бары­сында бөгде мәліметтер болмайтынына сендіре аламыз.

Тест тапсырмаларын әзірлеушілер тобы мен тест тапсырмалары базасын құру жөніндегі комиссия БЖҒ министрлігі Ұлттық тестілеу орталығының ұйымдасты­руымен жүргізіледі, оның құрамында Қа­зақстанның барлық аймақтарындағы тә­жі­рибелі мұғалімдер, ғылыми атағы бар кандидаттар және педагогика ғылымда­рының докторлары болады. 2004 жылы ҰБТ ендірілгеннен бергі тест тапсырма­лары базасының мазмұнын салыстыра қарасақ, тесттің жылдан-жылға жетіліп келе жатқа­нын байқауға болады.

Тағы бір маңызды сұрақ, мектеп оқу­лықтарындағы ақпараттың дұрыстығы дер едім. Қазіргі уақытта Мемлекет тарихы институты базасында оқулықтардың маз­мұнына талдау жүргізіп отыратын жұмыс тобы құрылды. Жүргізілген жұмыстың барысында мектеп бағдарламасына айтар­лықтай түзетулер енгізілуі мүмкін. Қазір ҰБТ-ға қатысты 2013 жылғы тест тапсыр­ма­лары базасы толығымен құрылды, ко­миссия жұмысына кірісіп кетті. Сондықтан да тестілеу басталғанға дейін тест тапсыр­маларын тексеру жұмысы аяқталмай қа­ла­ды деп қауіптенудің қажеті жоқ.

С.Дүйсен, Мемлекет тарихы инсти­­тутының аға қызметкері, комиссия мү­шесі:

– Қазақстан тарихы пәні бойынша тест тапсырмаларының бір бөлігі жыл сайын жаңартылып, жетілдіріліп отырады және ол бірнеше мектептерде сынақтан өткізіледі. Қазақстан тарихынан тест тап­сырмаларын тәуелсіз сараптамадан өткізу қажеттілігі заман талабынан туындап отыр. Өйткені ата-аналар, мектеп бітіруші түлектер және бұқаралық ақпарат құрал­дары қызметкерлері тарапынан жыл сайын ҰБТ-дағы осы пән бойынша арыз-шағымдар, дау-дамайлар туындап жа­та­ды.

Мұның бір себебі, сынақ кезінде тө­мен балл жинаған мектеп түлектерінің «Роза Рымбаеваның неше көйлегі бар?», «Шың­ғыс ­ханның тісі қанша?», «Абылай ханның жүзігі қай саусағында болған?» немесе «Тарих оқулығында жоқ материалдар бойынша сұрақтар болды» деген сияқты ойдан шығарылған, негізсіз айыптаулар­дың болуы. Тест тапсырмалары оқу бағ­дар­ла­маларына сай және тек Білім және ғылым министрлігі ұсынған және бекіткен оқулықтардан құрастырылады. Мұндай сұрақтар ҰБТ тапсырмаларында ешқашан болған емес және болмайды.

Осы орайда айта кететін тағы бір мә­селе, Республика мектептеріндегі 6-9 сы­ныптарда Қазақстан тарихы пәні бірнеше балама оқулықтармен оқытылады. Бұл тарих оқулықтарында қарама-қайшы­лық­тар кездеседі. Астана мен Алматы және

14 об­лыстық білім басқармалары (депар­та­менттері) мектептермен келісе отырып, баспалардан әртүрлі тарих оқулықтарын сатып алады.

Сондықтан Қазақстан тарихы бо­йын­ша ҰБТ тапсырмалары екі оқулық бойын­ша жасалады. Бірақ Ұлттық тестілеу ор­талығы сұрақтардың жауабын екі оқу­­-

лықтан да бірдей дұрыс жауабы болған мәтіндерден ғана құрайды. Бұл тек та­лап­кер­лерге ғана емес, тест құрушыларға да қиындық әкеледі. Болашақта Қазақстан Республикасының Білім және ғылым ми­нистрлігі тест тапсырмаларын құруға не­гізделген бір ғана негізгі оқулықты бекітіп, қалған оқулықтарды балама немесе қо­сымша ретінде пайдалануға ұсынса, дұрыс болар еді.

Дайындаған

Берік БЕЙСЕНҰЛЫ

Айкын газетiнен алынды