«Қазақстан» ұлттық телеарнасының ТНС зерттеу компаниясының мәліметтері бойынша, ел аумағында көрсетілетін барлық телеарналардың алдына шығып, үздік атанды. Рейтинг бойынша жоғары көрсеткішке көтерілудің құпиясы неде?
– Бүгінгі күні ел аумағында хабар таратып жүрген барлық телеарналар «Қазақстан» телеарнасының бауырынан жеке отау құрып шыққаны белгілі. Өзінің 55 жылдық тарихында бұл телеарна түрлі өзгерістерді бастан өткерді. Қай кезде де мемлекеттік ақпараттық саясатты жүргізуші телеарна өзінің Қазақ телевизиясының көшбасшы кескін келбеті мен беделін сақтай білді. «Қазақстан» арнасының толығымен қазақ тілінде хабар таратуы – ұлттық сана-сезіміміздің оянуы мен қазақ тіліне шынайы сұраныстың белгісі. Бұл табыс еліміздегі тіл саясатында жүргізіліп келе жатқан Елбасының сындарлы саясатының шынайы жетістігі. Шынын айтуымыз керек, телеарнамыз 2011 жылдың 1 қыркүйегінен бастап қазақ тіліне толықтай көшкен кезде телеарнаның бағдарламалар жүйесіне, оның болашағына күмәнмен қарағандар да болды. Бірақ біз өз ана тіліміздің өміршеңдігін сапалы жобаларды көрермендерге ұсыну арқылы тағы бір рет дәлелдедік десек болады. Бұл зерттеу нәтижесі – еліміздегі қазақ тілінің мәртебесінің өскендігінің, қазақ тіліндегі сапалы отандық телевизиялық өнімге сұраныстың артқандығының жарқын көрінісі. Сондай-ақ 100 пайыз қазақ тілінде сөйлейтін ұлттық арнаның рейтингілік көрсеткішінің жоғарылауы – арнаның кәсібилік деңгейінің жақсаруы мен халықтың сұранысын қанағаттандыратын сапалы өнімдердің көбеюінде. Әрине, көрермендерді күнұзақ тек бір телеарнаның алдында ғана отырғызып қоюға болады деп айту жаңсақ пікір. Әйтсе де ақпараттық кеңістіктегі ашық саясат орын алған біздің елде алуан түрлі ойын-сауықтық бағдарламалар ұсынатын өзге телеарналармен иық тірестіріп, көрермендердің көзайымына айналу үлкен шығармашылық ізденіс пен табандылықты қажет ететін шаруа. Осы тұрғыдан алғанда, ұлттық арна өзінің бәсекеге қабілетті екендігін дәлелдеуге нық қадам жасағандығына назар аударамын. Өздеріңіз білесіздер, соңғы 3-4 жылда ғана отандық телехикаялар түсіріле бастады. Олардың сапасына сенімсіздік танытқандар да табылды арамызда. Дегенмен арнайы тапсырыспен түсірілген отандық телехикаялар қазіргі уақытта халық махаббатына бөлене бастады деп нық сеніммен айта аламыз. Жоғары рейтингке қол жеткізуіміздің тағы бір сыры, міне осы отандық телехикаялардың телекөрсетілім көрсеткіштерінің өсуімен де тікелей байланысты. Бұған қоса, телеарнамыздың бағдарламалар кестесіндегі ақпараттық-сараптамалық, әлеуметтік, танымдық хабарлары, қызықты мегажобалары да көрермендеріміздің көңілінен шығып келеді. Яғни ТНС Геллап зерттеу орталығы берген нақты деректер «Қазақстан» ұлттық арнасы көрермен сұранысын қанағаттандырып қана қоймай, халықтың көкейіндегісін таба білгендігін айғақтайды. – Сапалы телеөнімдерді қолайлы уақытқа қою рейтингтің жоғарылауына әсер ете ме? – Өте орынды сұрақ. Рейтингке әсер етудің тағы бір құпиясы телебағдарламаларды қолайлы уақытқа қоя білуде жатыр. Негізінен, бағдарламалар кестесін дұрыс жоспарлап, көрермендердің сол ұсынылатын жобалар жайында хабардар болуын қадағалап отырсаңыз, дұрыс нәтижеге жететіндігіңіз сөзсіз. Әрине, менеджменттік құпиялар да жоқ емес. Ең бастысы, бағдарламалар кестесін тиімді уақытқа орайластырып, түзіп отыру үшін жақсы өнім керек. Осы орайда, аудиториямыздың көбейе түсуі үшін біз бірнеше нақты қадамдар жасадық. Алдымен қызықты, көрермен сұранысына ие жобаларды қолайлы уақытта ел назарына ұсындық. Бұл арада жаңалықтарды біз әр сағаттың басында емес, күн сайын арасына үш сағат салып көрерменге ұсынуды мақсат еттік. Кешкі жаңалықтарды көруге келген көрерменге көңілінде жүрген көп сауалдарға жауап беретін әлеуметтік-тұрмыстық тақырыптарды қозғайтын, «Айтуға оңай» болса да жауабы күрмелі мәселелерді бірге шешуге үндейтін ток-шоуды әр аптаның төрт күнінде ұсынуды дәстүрге айналдырдық. Көрерменін теледидар алдына жіпсіз байлап тастайтынын біз осы бағдарлама арқылы аңғардық. Бұл жоба бір тақырыптан келесі тақырыпқа дейін көпшілікті өзіне елітіп қана қоймай, келесі санын асыға күтуге мәжбүрлейді. Ток-шоудан кейін көрермен демалып отырып көретін телехикаяларымыздың да телекөрсетілім нәтижелеріне қосатын үлестері айтарлықтай. Мұның өзі арнамыздың тұрақты көрермендер қатарын молайтты. Бір сөзбен айтқанда, көрерменнің жүрегіне жақын жобалар мен өзге де телеөнімдердің көбеюі – аудиториямыздың көкжиегін кеңейтті. – Біздің еліміз бойынша жүргізілетін рейтингтiк зерттеулердің басым бөлігі осы уақытқа дейін орыстілді аудиторияға ғана сүйеніп жасалды. Мұндай біржақты талдаулар шынайы көрсеткіш емес деген пікірге қалай қарайсыз? – Еліміздегі медиазерттеуді жүргізетін ТНС Геллап мекемесі өздеріңіз білесіздер, бұрын 100 мыңнан жоғары (100мың+) тұрғындары бар ірі қалаларда ғана рейтингті анықтайтын зерттеу жүргізетін. Медиаиндустрия саласының мамандары ақпараттық кеңістігіміздің ашықтығы мен еліміздегі БАҚ-тардың екітілді хабарлар таратуы жағдайында бұл зерттеу нәтижелерінің дәл еместігіне талай рет назар аударған болатын. Әсіресе, біздің «Қазақстан» ұлттық телеарнасы тек қазақ тілінде хабар тарататын бірегей телеарна болғандықтан, бұл зерттеудің аясын кеңейтуді әрі зерттеу мекемесінің ел аумағында тұратын барлық тұрғындардың пікірін ескеру керек екендігі сөзсіз. Сөйтіп, 2012 жылдың сәуір айынан бері 100 мыңнан төмен (100 мың) тұрғындары бар елді мекендерге де (шағын қалалар, аудандар мен ауыл тұрғындары) зерттеу жүргізіліп, ақпаратты дәл беруге нақты қадам жасалды. Нақтылай кетейін, 100 мыңнан төмен тұрғыны бар елді мекендерде жалпы саны 8 миллион 300 мыңнан астам адам тұрады. Әлеуметтік зерттеуге сол тұрғындардың атынан қатысатын өкілдердің телевизиялық таңдауы көп телеарналардың арасынан осы біздің ұлттық телеарнаға түскендігі әрі жетістік, әрі үлкен жауапкершілік. Міне, 100 мыңнан төмен тұрғындары бар елді мекендерде 6+ және 6+қаз деп бөлінетін зерттеу тобы бойынша жыл басынан бері бірінші сатыға көтерілдік. Осылайша ұлттық арна қазақтілді аудиторияда ғана емес, барлық деңгейдегі көрерменді қамтыған отандық өзге телеарналардың алдына шықты. Көрерменді, жалпы, халықты алдау мүмкін емес. Осы тұрғыдан алғанда, «Қазақстан» ұлттық арнасының өзге арналардың арасында көш бастап тұруы – қуанарлық жайт. – «Шалқар» радиосының да бейне-онлайн режимде көрсетіле бастауы ақпарат әлеміндегі айтулы жаңалықтардың бірі болды. – Жарты ғасырдан астам бейнелі тарихы бар «Қазақстан» ұлттық арнасының таралу ауқымы қазіргі кезде шамамен – еліміздің 98,63 пайыз, ал Қазақ радиосы – 88,74 пайыз, «Шалқар» радиосы 61,31 пайыз тұрғынын қамти алады. Бұған қоса, осы арналарды ғаламтор арқылы онлайн жүйесі арқылы миллиондаған адамдар көріп, тыңдай алатын дәрежеге жеттік. Шынтуайтында, мұндай кең ауқымды аудитория еліміздегі басқа телерадиоарналардың бірінде де жоқ. Оның кеңістігі мен мүмкіндігін кеңейте түсу мақсатында біз радионың бейне-онлайн хабар таратуына жағдай жасадық. 2013 жылдың 15 ақпанында эфирге шыққан «Депутат сағаты» хабарының қонағы – Сенат депутаты Светлана Жалмағамбетова болды. Бағдарламаның онлайн режимдегі алғашқы шығарылымын журналист Гүлнұр Омарханқызы жүргізді. Бұл күн радио жылнамасында тарихи күн болып жазылып қалды десем артық емес. Енді «Шалқар» радиосының тыңдармандары өзінің сүйікті жүргізушілері мен радио қонақтарының бейнесін де тамашалай алатын болады. Сонымен қатар отандық ақпарат саласында мемлекеттің пәрменімен үлкен жобалар еңсеріліп, «Балапан», «Мәдениет», телеарналарының ашылуы – қазақ тілінің бұдан әрі кең қарыштап дамуына, жаңа мүмкіндіктерге жол ашты. 2013 жылы KAZSPORT атты жаңа бір салалық телеарна эфирге шықпақ. Бұл игі шаралардың барлығы – ұлтымыздың болашағы үшін жасалып жатқан алғышарттар. Ақпараттар тасқыны алып заманда өз үніңді тиісті жерге естіртіп, өз бейнеңді айқындап, өзіңді бірінші телеарна ретінде мойындату оңай шаруа емес. Бәсеке тек өз ісінің мықты мамандарын ғана іріктеп алып қалады. Жеңіске жету, нәтиже мен жоғары көрсеткіштерге ие болу – тынымсыз еңбек пен жан-жақты ізденістерді қажет ететіні даусыз. «Қазақстан» телеарнасының отандық арналардың арасынан оза шығып, көш бастауы – бұл алдымен қазақ көрерменінің жеңісі. Көрермендер тарапынан ұлттық арнаның жоғары бағалануы шығармашылық ұжымға жаңа серпін беретіндігі сөзсіз. Ендігі мақсат – шыққан биігімізден төмендемей, халыққа тек көрермен сұранысын қанағаттандыратын сапалы өнім ұсыну. – Әңгімеңізге рақмет! Сұхбаттасқан Айкын
|