АЛТЫНОРДА
Новости Казахстана

Жаңа оқу жылында 74 мың оқушы далада қалуы мүмкін

школаЕлбасы Н.Ә.Назар­баевтың «Қа­зақстанның әлеу­меттік жаң­ғыр­ты­луы: жалпыға ор­тақ ең­бек қоғамына 20 қа­дам» ат­ты мақаласындағы 20 тапсырманың үштен бірі білім беру жүйесіне қатысты бол­ды. Өйткені адами ка­пи­талдың са­пасы әр адам­ның бі­лім­ділігі және кәсіби ше­берлігі дең­гейімен ті­келей бай­ланысты. Ел аза­мат­тарының білімі мен білік­тілігі жоғары бол­ғанда ғана мемлекет бар­лық жа­ғынан қарыштап да­миды.

Кез келген мемлекеттің әлеуметтік-экономикалық дамуы сол елдің білім жүйесі мен азаматтарының білім дәрежесіне байланысты екенін бүгінгі әлемдік тәжірибе де көрсетіп отыр. Өйткені  білім беру ісі әлемдегі бәсекеге қабілетті елдердің қатарына енгізуде басты құрал болып та­былады. Сондықтан отандық білім сапасының  дәре­жесін халықаралық  деңгейге жеткізу қажет. Ол үшін ең ал­дымен еліміздегі білім беретін орта білім ошақтары мен білім ордалары талапқа сай болуы керек.

Осы орайда біздің еліміздің де Білім және ғылым министрлігі Еуропа стандарттарына сәйкес, білім са­ласын көтергісі келетінін байқаймыз. Жыл сайын жаңа бағдарлама қабылдап, жарғақ құлағы жастыққа тимей жүрген бас мұғалімді «жаңашылдыққа ұмтылмайды» деп сөгу де сөкеттік болар. Бірақ, өкініштісі сол, имиджді ойлап Еуропаға қарап мойын соза жүріп, бас ұстазымыз ауылды ұмыт қалдырған сияқты. Өйткені еліміздегі ауыл мектептерінің басым бөлігі сапалы білім беру талабына сай емес. Тіпті заманауи құрал-жабдықтармен жаб­дық­тал­мақ түгіл, ауылдық жерлерде апатты жағдайда тұр­ған білім ордалары да баршылық.  Осының салдарынан алдағы жаңа оқу жылында елімізде 74 мың оқушы далада қалуы мүмкін. Себебі оларға жаңа оқу жылында мек­тепте орын жоқ. Мұндай деректі өзге емес, Білім жә­не ғылым министрлігінің өзі  келтіріп отыр. Сондай-ақ бі­лім және ғылым вице-министрінің мәліметінше, елі­міз­­дегі 100 шақты мектепте оқушылар үш ауысымда бі­лім алып келеді. Ал үш ауысыммен оқытатын мектеп­терде білім сапасын еуростандартқа сәйкестендіру бы­лай тұр­сын, қарапайым білім сапасы жайлы сөз қоз­ғау­дың өзі артық.

Уәлихан БИШІМБАЕВ, Мәжіліс депутаты:

– Аймақтарда заманауи мектептер­дің жетіспеушілігі айқын аңғарылады. Мысалы, Оңтүстік Қазақстан облысын­да жалпы саны 1019 жалпы білім бе­ретін мек­теп тіркелсе, оның 582-сі ғана мектеп­ке бейімделген ғимараттар, ал 228-і саман кірпіштен тұрғызылған мек­­­теп­тер. Сабақтар оқушыларға лық толы сыныптарда өткізіледі, мектептер­де 464 544 баланың орнына 534 195 оқушы оқиды. Бұған қоса,жыл сайын оқушылар саны жедел қарқынмен артып келеді. Мәселен, 2011 жылы облыс бойынша мектепті 38 918 түлек бітіріп шықса, жаңа оқу жылында 55 836 оқушы қабылданған. Яғни бала саны 17 мыңға артқан. Ал 2012 жылы 39 366 түлек мектеп бітірсе, бірінші сыныпқа 58 720 оқушы қабылданған. Яғни мектептерімізде жыл сайын бала санының артып келе жатқаны байқала­ды.Сондай-ақ облыстағы 1019 мек­теп­­тің 175-інде (308 887 бала) оқу үдерісі бір ауысымда, 840 мектепте (224 301 бала) екі ауысымда және 4 мектепте (1 169 бала) үш ауысымда жүргізіледі. Болжам бойынша, алдағы 2015 жылы өңір мектептерінде 662 873 бала оқитын болады деп күтілуде, ал бұл үшін аймақта әлі 40 мектеп салынуы керек.

Міне, жыл санап елімізде демография­лық тұрғыдан мектеп жасындағы бала саны артып келе жатқанымен, оларға жағдай жасап, заман талабына сай жаб­дық­талған, білім ошақтарымен қамта­масыз ете алмай отырғанымыз өкінішті.

Бұл тек Оңтүстік Қазақстан облысында ғана қалыптасқан жағдай емес. Ресми деректерге сүйенсек, бүгінгі таңда Алматы облысында 50 шақты мектепте оқушылар үш ауысымда білім алып жүрген көрінеді. Сондай-ақ статистика бойынша Жамбыл, Қызылорда, Маңғыстау облыстарында да үш ауысымда оқитын мектеп мәселесі өзекті күйінде қалып отырғанын байқай­мыз. Мысалы, Маңғыстау облысына қарас­та Мұнайлы ауданының Баянды ауылындағы мектеп бұдан 30 жыл бұрын 4 сыныптық білім ошағы ретінде ашылған. Қазір сол аядай ғана 120 бала оқуы тиіс мектепте 720 оқушы білім алып келеді екен. Яғни бала саны нормадан 6 есе көп. Бұл мектеп балалардың сауатын ашып отыр демесек, сапалы білім беріп отыр деп айтуға тіл бармайды. Өйткені сыныптарда бала саны көп, ал сабақ беру уақыты қысқартылған. Мамандардың айтуына қара­ғанда, үш ауысымда оқитын балалар­дың сабақ уақыты 35-40 минутқа, қыс кезінде төменгі сынып оқушылары үшін 25-30 минутқа қысқартылады екен. Өйт­кені күн қысқа, мектепте жылу жоқ, сынып іші суық. Мұндай мектепте сабақ беретін мұғалімдерден сапа талап ету де қисынсыз екені белгілі. Жалпы, бүгінде еліміз бойын­ша үш ауысымда білім беретін 100-ге тарта мектеп болса, оларда 73 мыңнан астам оқушы білім алады. Ал үшінші ауысым­дағы шәкірттердің жалпы саны 12 мыңға жуық.

Алайда өңірлерде қалыптасқан мұндай жағдайды шешу орнына, жауапты орган­дар бір-біріне сілтеп, жауапкершіліктен бастарын алып қашып келеді. Мәселен, Білім министрлігі мамандарының айтуын­ша, мұндай күрделі жағдайдың қалыпта­суы­на Білім министрлігі емес, жергілікті билік кінәлі екен. Олардың пайымдауынша, жергілікті билік осы уақытқа дейін орта білім ордаларына оңтайлы көзқарас та­ныт­­пай келген, жергілікті билік халық саны­ның өсуін ескермей, жаңа білім ошақ­тарын салып, мектеп санын арттыруды межелемегенін алға тартады. Бұған дейін жергілікті атқарушы биліктің бақылауында болған білім саласының қожырауына осы себеп көрінеді. Тіпті бақылаудың жоқ­тығынан елімізде 205 мектеп лицензиясыз жұмыс істеп келген. ҚР БжҒМ Білім және ғылым саласындағы бақылау жөніндегі комитеті жүргізген тексеріс жұмыстарының нәтижесінде онда жұмыс істейтін 2 мың мұғалімнің педагогикалық білімі жоқ екені де анықталған.

Серік ЫРСАЛИЕВ, ҚР БжҒМ Білім және ғылым саласындағы бақылау жөніндегі комитеті төрағасы:

– Бұған дейін жергілікті атқарушы билік өкілдері мектептерде аттестация өткізгенде көрсеткіш 99,7% болатын. Бүгінде 1117 мектепте аттестация өткі­зіп, оның тек 37%-ы ғана тексерістен өтті. Мектептерге қойылып отырған талаптар айтарлықтай жоғары емес. Алайда көрсеткіш көңіл көншітпейді.

Сондай-ақ мемлекет қоржынынан мектептерді күрделі жөндеуден өткізуге бөлінген қаржы дұрыс жұмсалмаған көрінеді. Осының салдарынан көптеген мек­теп ғимараттары апатты жағдайға жет­кен. Бүгінгі таңда Республика бойынша 189 мектеп апатты жағдайда деп танылып отыр.

Енді сол апатты мектептердегі оқушы­лар өзге мектептерге ауыстырылып, алда­ғы оқу жылында үш ауысымда оқытатын білім ошақтарының саны тіпті арта түсуі әб­ден мүмкін. Өйткені қазір Білім министр­лігі алдында «жаңа оқу жылында оқушы­лар­ды апатты мектептерде оқытуды жалғастыру керек пе, жоқ, әлде өзге мек­­теп­­тер­ге үш ауысымда оқытуға ауыс­тыру керек пе?» деген сауал тұр.

Әні-міне дегенше, жаңа оқу жылы да басталады. Осы уақыт аралығында жаңа мектептер салып, бұл мәселені түбірімен шешіп тастай алмасымыз анық. Сондықтан жергілікті билік өкілдері мен Білім және ғылым министрлігі бір-біріне кінә артқан­нан гөрі, жұмыла жұмыс істеп, бірігіп, қор­да­лан­ған мәселені шешуге күш салса…

Автор: Қалдар КӨМЕКБАЕВ

Алаш айнасы