АЛТЫНОРДА
Новости Казахстана

Қоғам қайраткері: Барлық мектептердегі білім беруді қазақ тіліне көшіру керек

asyly_osman«Алаш айнасы» басылымы «Мемлекеттік тілге құрмет» бірлестігінің, Алматы облыстық әзірбайжан этно-мәдени орталығының төрайымы, Қазақстан халқы Ассамблеясының мүшесі, филология ғылымының кандидаты, профессор Асылы Османмен сұхбат өткізді.

«Барша қа­зақ­стан­дық бірлікте, ынтымақтастықта осы ме­ре­кені тойлайды. Мұндай мерекемен адам­ның еліне, жеріне деген сүйіспеншілігі, па­­триот­­тық сезімі артады. Өзге ұлт өкілдері де то­пырақ иесі, ел иесі – қазақ халқы оларды қа­лай қастерлесе, дәл солай қадірлеп, қас­тер­леп өтуі тиіс. Білем, қазақты сүйемін, құр­мет­теймін деп айтатындар көп, бірақ іс жү­зінде қоғам болып баршамыз топтасқан түр­де сол ниетте болғанымыз дұрыс. Ас­сам­блея мүшелерінің жеке бастарының мүд­де­лерінен гөрі қоғамға қызмет етіп, қоғамның мүд­десін жоғары қойсақ ұтылмаймыз.

Ру­ха­ни дүние жағынан келгенде ұлттық мүддені қай-қайсымыз болсақ та бірінші орынға қоюға тиіспіз. Яғни қазақ ұлтының мүддесі, ол – қазақтың ғана мүддесі емес, ол – қо­ғам­ның және мемлекеттің мүддесі.

Ал саяси тұр­ғыда алып қарасақ та, біз мемлекеттік сая­си мүддені ең жоғары орынға қоюымыз ке­рек. Өйткені мына мемлекет біздің бә­рі­мізге ортақ. Ал ұлттық құндылық жағынан кел­генде ұлттық мүдде ең жоғары орында тұ­руы тиіс. Күллі этнос өкілдері қазақтың мүд­десі үшін қызмет еткені жөн.

Ал ұлттық құндылық жағынан кел­генде ұлттық мүдде ең жоғары орында тұ­руы тиіс. Күллі этнос өкілдері қазақтың мүд­десі үшін қызмет еткені жөн

Әрине, өзге ұлт­тың тіліне, әдебиетіне, мәдениетіне ай­рық­ша көңіл бөлініп, өз ана тілдерінде оқуы­на, дамуына, өркендеуіне ерекше мән бе­ріліп, салт-санасын жаңғырта сақтауына бар­­лық жағдай жасалып жатыр. Өз ана тіл­де­рінде оқып, білім алуда. Бірақ мен әр­да­йым тұрған елдің тілінде білім алып, оқиық деп насихаттап жүрем», — деп бастады сөзін қоғам қайраткері.

Ассамблеяның қызметін қатысты ол: «Кейінгі кез­де Ассамблеяны кеңейту керек деп, ауыл­ды жерлерден де ашылуда. Ал мен жеке ба­сым бұл идеяны құптай алмаймын. Себебі бір қазақ ауылында бес шаңырақ әзір­бай­жан, бес-алты үй орыс, бес-алты, он шақты үй ұйғыр, түрік тұрса, осының әрқайсысы бө­лініп, мен әзірбайжанмын, сен ұйғырсың, сен орыссың дегеннен не табамыз, не пайда? Бір ауылда тұрып әр ұлт кеудесін қақса, не болмақ, жарасқан бірлігіміз қайда қалмақ?

Қазақ – сонау VIII ға­сырда алып арабтарға да, XIII ғасырда те­геу­рінді моңғолға да, XIX – ХХ ғасырда ор­ман­дай қаптаған орысқа да төтеп беріп, өзінің қазақтығын сақтап қалған киелі ел. Бірақ сол қасиетті қазіргі ұрпақ өз дәре­же­сінде ұғып, бағалай алмай, қастерлей алмай отыр, мені сол қынжылтады.

Қа­зір де қазақ көрген жерде  бауырына ба­сады, маң­дайымнан иіскейді, арқамнан қа­ғады, ба­сымнан сипайды. Не үшін? Себебі мен қа­зақ­тың тілін білгеннен кейін қазақтың жан дү­ниесін ұғамын. Қазақ ешкімді бөл­мей, жармай ба­сымыздан сипап тұрған­нан кейін қазақты қа­лайша сүймейсің? Әлем­де жеті атасын жетік білетін, ары менен қаны таза, жүрегі пәк, ешкімді бөлмейтін, жар­май­тын, арам­дық­тан ада, қиянаттан шет, алысты жақын­дас­тырып, аразды татулас­ты­ратын, бір пәк, даласындай дарқан ұлт бар, ол – қазақ ұлты», — деген пікірін білдірді.

Қазақ ешкімді бөл­мей, жармай ба­сымыздан сипап тұрған­нан кейін қазақты қа­лайша сүймейсің?

Асылы Осман қазақ ел иесі болған соң қоғамда қазақы рух сақталуы тиіс деген пікірде. Ол бір Қазақстанда 78 өзбек мектебі бар екенін мысалға келтірді. «Оның барлығы кімге керек? Өзбектің тілі де, әдет-ғұрпы да жо­йыл­майды, жойылса да оның елі бар. Ал қа­зақтың тілі, салт-дәстүрі, әдет-ғұрпы жо­йыл­са, ол екінші жерде жоқ, демек, ұлт та жо­­йылады. Қазақтың өсетін де, өркендейтін де жері осы жер – Қазақстан. Егер Қа­зақ­станда барлығы жақсы болса, сізге де, маған да жақсы, яғни қазаққа жақсы, жайлы жер бә­рімізге жақсы», — дейді ол.

Ол мемлекетімізде қазақтілді және орыстілді мек­теп­тердің бар екендігін алға тартып, тағы да басқа ұлт­тар­дың жеке мектептерін ашып, үй ішінен үй тігуді құптамайтынын алға тартады.

«Да­мы­ған елдерде өзге тіл, бөтен халық деген ұғым жоқ. Бір тіл, бір мемлекет, болды. Яғни біз де сол жүйеге біртіндеп көшкеніміз абзал. Се­бебі біз де өркениетті, дамыған елдердің қа­тарына ұмтылған елміз. Сондықтан елі­міз­дегі мектептерде оқыты­латын пәндердің тек бірен-саранын мемле­кет­тік, яғни қазақ ті­лін­де оқыту туралы емес, то­лық қазақ тілінде бі­лім беруді құптар едім», — деді Асылы ханым.

Источник: nur.kz