2050 жылға қарай Қазақстан авиациялық державаға айналмақ

2050 жылға қарай Қазақстан тек ғаламдық авиация картасында емес, әлемнің жетекші әуе компанияларының ұшу кестелерінде де лайықты орын алуды көздеп отыр. Азаматтық авиацияның халықаралық ұйымымен (ICAO) бірлесе отырып, ел жан-жақты бас жоспар әзірлеуде: ұшу жолақтарынан бастап әуе қозғалысына, нормативтік-құқықтық негізден халықаралық кеңею стратегиясына дейін, деп хабарлайды Altyn-orda.kz.

Батыс дауласып жатқанда — Қазақстан іске кірісті

26 миллион және одан көп

Қазақстан Республикасының Көлік министрлігі алға қарап отыр — әрі биікке. Алдағы бес жылда жолаушылар ағыны жылына 26 миллион адамға дейін өседі деп күтілуде. Әуе флоты да күшейтіледі: 220-дан астам ұшақ пайдалануға беріледі. Бұл қазіргі әуе паркін екі есеге арттыруды білдіреді.

Бұл жай ғана болжам емес — бұл Тбилиси, Ташкент және Бакумен бәсекелесе алатын өңірлік авиациялық хаб болуға деген мақсат. Бұған дәлел — 2030 жылға дейін ашылады деп жоспарланған 200 халықаралық бағыт.

Әуе торабы  — рейстерден де жылдам өсіп келеді

2023 жылы Қазақстан Мумбай, Прага және Жидда сияқты қалаларды қоса алғанда, 12 жаңа халықаралық бағыт ашты. 2025 жылы тағы 16 бағыт ашылады: олардың арасында Рим, Шанхай және Белград бар — бұл тек әсем қалалар ғана емес, стратегиялық тұрғыдан маңызды бағыттар.

Бұл арада Euronews алты қазақстандық қаланы болашақ өңірлік хаб ретінде атады: Астана, Алматы, Шымкент, Қарағанды, Ақтау және Ақтөбе. Бұл қалаларды география ғана емес, сонымен қатар миллиардтаған еуроға есептелген инвестициялық жоспарлар біріктіреді.

Астана: жай ғана әуежай емес — тұтас қала

Негізгі үміт — Астанаға артылуда, мұнда ауқымды құрылыс жүргізіледі. Шамамен 1 миллиард еуро елорданың жаңартылған әуежайға емес, әуежай-қала форматына — логистикалық орталықтармен, қонақүйлермен, сауда галереяларымен және үшінші жолаушылар терминалымен бірге дамуына бағытталады.

Сонымен қатар, екінші ұшу-қону жолағы салынады — бұл ел жыл сайын ондаған миллион жолаушыны қабылдағысы келсе, міндетті шара. Жүк тасымалы да назардан тыс қалмайды: бұл салада Қазақстан Қытай мен Еуропа арасындағы транзиттік көпірге айналуды көздейді — тек теміржолмен емес, әуежолымен де.

Биіктік сантиметрмен емес, километрмен өлшенеді

Авиация болашаққа ұмтылып, бірақ жиі турбулентті шындыққа қайта оралатын заманда Қазақстан жүйелі және ұзақмерзімді стратегияға басымдық беріп отыр. Еуразия кеңістігінде көшбасшылыққа ұмтылған ел үшін авиация тек көлік құралы ғана емес, жұмсақ күштің, логистикалық инфрақұрылымның және мемлекеттік имидждің құрамдас бөлігіне айналуда.

Егер жоспарлар жүзеге асса — және инфрақұрылым амбициядан артта қалмаса, — Орталық Азия аспаны тарыла түседі. Бірақ бұлттардан емес.

Altyn-orda.kz